Veelgestelde vragen




Veelgestelde vragen

Het snelste antwoord op jouw vragen vind je hier.
In dit handige overzicht bundelen we namelijk antwoorden op de meestgestelde vragen.

 

Veelgestelde vragen

Algemeen

Leuk dat je graag onze producten wilt aankopen! Het is niet mogelijk om je favoriete Flamingo-producten rechtstreeks bij ons aan te kopen. Hiervoor verwijzen we je graag naar de Flamingo-verkooppunten (dierenspeciaalzaken, tuincentra, winkels met huisdierenafdeling …).

Zoek je een specifiek product? Wij hebben geen zicht op de actuele voorraden van onze verdelers. Je kan je informeren bij een dierenwinkel of winkel met huisdierenafdeling in je buurt of zij het product ter beschikking hebben. Dat kan je makkelijk doen door de productinformatie eventjes af te drukken via onze website.

Heeft de winkel jouw product niet op voorraad? Dan kan de winkelier dit bij ons bestellen, of je een alternatief Flamingo-product voorstellen.

In principe kunnen handelaars over de hele wereld, die aan de voorwaarden voldoen, Flamingo-producten bestellen en verdelen. Momenteel zijn we actief in 60 landen. Zo vind je onze producten onder andere bij verdelers in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Spanje, Italië, Zweden, Noorwegen, Roemenië, Tsjechië ...

 

Veelgestelde vragen

Producten

Je kan als particulier de producten van Flamingo Pet Products niet rechtstreeks bij ons kopen. Daarom vermelden we geen prijzen.

Wil je graag verdeler worden van onze producten? Dan kan je een log-in aanvragen. Achter deze log-in zal je wel de prijzen kunnen zien.

Leuk dat je graag onze producten wilt aankopen! Helaas is het zo dat we momenteel niet rechtstreeks aan particulieren verkopen. Je kan onze producten wel bij onze verdelers aankopen (dierenspeciaalzaken, tuincentra, winkels met huisdierenafdeling …).

Zoek je een specifiek product? Wij kennen de actuele voorraden van onze verdelers niet.

Je kan altijd informeren bij een dierenwinkel of winkel met huisdierenafdeling in je buurt of zij het product ter beschikking hebben. Dat kan je makkelijk doen door de productinformatie eventjes af te drukken via onze website.

Heeft de winkel jouw product niet op voorraad? Dan kan de winkelier dit bij ons bestellen, of je een alternatief Flamingo-product voorstellen.

Heb je een vraag over een product? Dan kan je je best richten tot de winkel waar je het Flamingo-product hebt aangekocht. De winkelier kan jou helpen met je vragen. Indien nodig, nemen zij contact met ons op.

Is de winkel contacteren geen optie? Dan kan je jouw vraag stellen via de gegevens op onze contactpagina.

Wil je iets kwijt over een van onze producten of zit je met een probleem? Dan kan je je best richten tot de winkel waar je het Flamingo-product hebt aangekocht. De winkelier kan jou verder helpen met je vragen of een oplossing aanreiken voor je probleem. Indien nodig, nemen zij contact met ons op.

Onze producten worden zorgvuldig gecontroleerd bij de productie. Het gebeurt zelden, maar een menselijke vergissing kan zich al eens voordoen waardoor er een vijsje te weinig in je doos zit. Misschien heb je thuis nog een vijsje liggen dat past? Als dat niet het geval is, kan je je wenden tot de winkel waar je het product gekocht hebt. Indien nodig nemen zij contact met ons op.

Wat leuk dat je een foto met ons wil delen! We hebben hiervoor speciaal de pagina ‘Fier op mijn dier’ in het leven geroepen. Hier kan jij beelden van jouw huisdier met onze producten doorsturen en kan je meteen ook beelden van andere Flamingo-enthousiaste huisdieren bekijken. Af en toe verschijnen jullie beelden ook op onze sociale media of andere kanalen. Upload hier jouw kiekjes.

Wil je graag klant worden bij ons? Contacteer ons of vul het registratieformulier in en wij sturen graag een vertegenwoordiger langs om samen met jou de catalogus door te nemen.

Bekijk hier alvast onze digitale catalogi:


Bij Flamingo vind je heel wat vegetarische snacks voor honden. Onze veggie snacks zijn samengesteld uit plantaardige ingrediënten en speciaal gemaakt om het gebit van je hond proper te houden.

Daarnaast hebben we zeker ook glutenvrije snacks voor je trouwe dier. Want bij Flamingo zijn we er voor elk beestje en elk baasje.

Ook kan je in ons productaanbod filteren op verschillende allergenen. Zo vind je vast iets om jouw huisdier te verwennen.

Voor sommige van onze producten kan je onderdelen verkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuw deurtje voor een bench of kattenbak, maar ook kattenbakfilters of een verlengstuk voor je traphekje. Deze kan je bestellen via een dierenspeciaalzaak of winkel met huisdierenafdeling in jouw buurt.

Weet je niet zeker of er een losse onderdelen bestaan voor jouw product? Dat kan je terugvinden op de pagina van het product zelf. Zo zie jij welke onderdelen er bestaan en kan je het artikelnummer opschrijven om het makkelijk te maken voor jouw dierenwinkel om deze te bestellen voor jou.

 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

NIEUWE KLANT

Je kan als particulier de producten van Flamingo Pet Products niet rechtstreeks bij ons kopen. Daarom vermelden we geen prijzen.

Wil je graag verdeler worden van onze producten? Dan kan je een log-in aanvragen. Achter deze log-in zal je wel de prijzen kunnen zien.

Leuk dat je graag onze producten wilt aankopen! Helaas is het zo dat we momenteel niet rechtstreeks aan particulieren verkopen. Je kan onze producten wel bij onze verdelers aankopen (dierenspeciaalzaken, tuincentra, winkels met huisdierenafdeling …).

Zoek je een specifiek product? Wij kennen de actuele voorraden van onze verdelers niet.

Je kan altijd informeren bij een dierenwinkel of winkel met huisdierenafdeling in je buurt of zij het product ter beschikking hebben. Dat kan je makkelijk doen door de productinformatie eventjes af te drukken via onze website.

Heeft de winkel jouw product niet op voorraad? Dan kan de winkelier dit bij ons bestellen, of je een alternatief Flamingo-product voorstellen.

Heb je een vraag over een product? Dan kan je je best richten tot de winkel waar je het Flamingo-product hebt aangekocht. De winkelier kan jou helpen met je vragen. Indien nodig, nemen zij contact met ons op.

Is de winkel contacteren geen optie? Dan kan je jouw vraag stellen via de gegevens op onze contactpagina.

Wil je iets kwijt over een van onze producten of zit je met een probleem? Dan kan je je best richten tot de winkel waar je het Flamingo-product hebt aangekocht. De winkelier kan jou verder helpen met je vragen of een oplossing aanreiken voor je probleem. Indien nodig, nemen zij contact met ons op.

Onze producten worden zorgvuldig gecontroleerd bij de productie. Het gebeurt zelden, maar een menselijke vergissing kan zich al eens voordoen waardoor er een vijsje te weinig in je doos zit. Misschien heb je thuis nog een vijsje liggen dat past? Als dat niet het geval is, kan je je wenden tot de winkel waar je het product gekocht hebt. Indien nodig nemen zij contact met ons op.

Wat leuk dat je een foto met ons wil delen! We hebben hiervoor speciaal de pagina ‘Fier op mijn dier’ in het leven geroepen. Hier kan jij beelden van jouw huisdier met onze producten doorsturen en kan je meteen ook beelden van andere Flamingo-enthousiaste huisdieren bekijken. Af en toe verschijnen jullie beelden ook op onze sociale media of andere kanalen. Upload hier jouw kiekjes.

Wil je graag klant worden bij ons? Contacteer ons of vul het registratieformulier in en wij sturen graag een vertegenwoordiger langs om samen met jou de catalogus door te nemen.

Bekijk hier alvast onze digitale catalogi:


Bij Flamingo vind je heel wat vegetarische snacks voor honden. Onze veggie snacks zijn samengesteld uit plantaardige ingrediënten en speciaal gemaakt om het gebit van je hond proper te houden.

Daarnaast hebben we zeker ook glutenvrije snacks voor je trouwe dier. Want bij Flamingo zijn we er voor elk beestje en elk baasje.

Ook kan je in ons productaanbod filteren op verschillende allergenen. Zo vind je vast iets om jouw huisdier te verwennen.

 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
BESTELLEN 🛒
Nadat je een log-in hebt aangevraagd en ontvangen, kan je inloggen op onze webshop en zelf je bestelling plaatsen. Je kan ook bestellingen of bijbestellingen plaatsen via je vertegenwoordiger.

De condities die je hebt afgesproken met je vertegenwoordiger toen je klant bent geworden, die blijven gelden.
Als je een factuur nodig hebt, neem dan contact op met jouw vertegenwoordiger of een binnendienstmedewerker.
Via deze link kan je jouw wachtwoord resetten.
Gelieve je vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker voor 10 uur te contacteren als je een bijbestelling wilt plaatsen. Elke dag om 10 uur worden alle bestellingen verwerkt en verzendklaar gemaakt.
 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
PRIJZEN 💶
Die kan je raadplegen op onze webshop. Daarnaast kan je voor prijslijsten, adviesverkoopprijzen (België) of promoties en acties bij je vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker terecht.
 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
LEVERING 🚚
In de Benelux, Frankrijk en Duitsland doen we er alles aan om je bestellingen binnen de 24 uur verzendklaar te maken. In andere landen werken we standaard ExWorks en wordt je bestelling klaargezet voor afhaling.
Contacteer ons en wij kijken de levertijden die voor jou van toepassing zouden zijn graag voor je na.

Als er een probleem is met een levering (bijvoorbeeld ontbrekende verzendnota, producten die ontbreken, beschadigde beschermfolie … ), gelieve dit dan te fotograferen en te noteren op de afleverbon van de transporteur. Breng je vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker op de hoogte bij een volgend bezoek of via mail (met foto).
 

Veelgestelde vragen

Voor bedrijven

BESTAANDE KLANT
Overig
We delen onze productomschrijvingen en kenmerken van de producten graag met jou ter inspiratie.
Om je eigen webteksten uniek in de kijker te zetten voor Google en je klanten, raden we je aan om onze teksten te herschrijven alvorens je ze publiceert op je website.
Uniek geschreven productomschrijvingen kunnen de vindbaarheid van je website of webshop in Google ten goede komen. Daarnaast dragen het toepassen van je eigen tone of voice en schrijfstijl bij aan het in de kijker zetten van een sterk merk waardoor je ook een meerwaarde creëert naar de consument toe.
Afbeeldingen of andere zaken die je nodig hebt, kan je opvragen bij je vertegenwoordiger.
Wij beschikken over een showroom van 1000 m2 in ons hoofdkantoor in Geel, België. Kom je graag een keer kijken? Maak een afspraak. We leiden je graag rond!
Wij staan regelmatig op de belangrijkste beurzen in de huisdierensector: Interzoo, Anido, Dibevo, Zoomark … Volg zeker onze sociale media om op de hoogte te blijven of contacteer ons voor onze actuele planning.
 

Veelgestelde vragen

Webshop

Account
Contacteer ons gerust. Wij zullen een demolink aanmaken voor jou. Hier zal je tijdelijk onze standaardprijzen kunnen bekijken.


Een demolink voor een testaccount blijft standaard 6 weken werkzaam.

Je kan je wachtwoord opnieuw instellen via deze link of door bij het aanmeldscherm te kiezen voor ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Je kan wanneer je ingelogd bent op je overzichtspagina volgende gegevens raadplegen van je binnendienstmedewerker en vertegenwoordiger:

  • Naam en voornaam
  • Telefoonnummer(s)
  • E-mailadres

Ben je al klant en heb je nog geen log-in? Dan kan je deze hier aanvragen.


 

Veelgestelde vragen

Webshop

Registratie
Ja, je zal je als ‘Bestaande klant’ moeten registreren. Dit is een simpel proces waarbij je enkel je klantnummer, gekende e-mailadres en indien van toepassing je leveradresnummer moet ingeven. Indien je gegevens gekend zijn bij ons, wordt je account automatisch goedgekeurd. Je ontvangt dan een mailtje met een link om je wachtwoord in te stellen. Zodra je wachtwoord gekozen is, kan je naar hartelust beginnen shoppen!

Ja, je zal je als ‘Bestaande klant’ moeten registreren. Dit is een simpel proces waarbij je enkel je klantnummer, gekende e-mailadres en indien van toepassing je leveradresnummer moet ingeven. Indien je gegevens gekend zijn bij ons, wordt je account automatisch goedgekeurd. Je ontvangt dan een mailtje met een link om je wachtwoord in te stellen. Zodra je wachtwoord gekozen is, kan je naar hartelust beginnen shoppen!

Je klantnummer vind je op je factuur.

Je leveradresnummer moet je enkel toevoegen indien je hierover beschikt. Als je een leveradresnummer hebt, vind je het terug op je factuur.

Gelieve contact op te nemen met je binnendienstmedewerker. Hij/zij kan nakijken welk e-mailadres voor jou in ons systeem is opgenomen of een nieuw e-mailadres toevoegen. 

Registreren als bestaande klant kan met het e-mailadres dat gekend is in ons ERP-systeem. Weet je niet meer met welk e-mailadres je je destijds hebt aangemeld? Geen probleem. Gelieve contact op te nemen met je binnendienstmedewerker. Hij/zij kan nakijken welk e-mailadres voor jou in ons systeem is opgenomen of een nieuw e-mailadres toevoegen. 

Elk account heeft een uniek e-mailadres nodig. Het is dus niet mogelijk om met één e-mailadres meerdere accounts aan te maken. Registreer je dus met een ander e-mailadres of neem contact op met je binnendienstmedewerker om een oplossing te zoeken.

Nee, dat is niet mogelijk. Je kan slechts één uniek account aanmaken per combinatie van klantnummer en leveradresnummer. 

Je kan registreren via deze link. Je komt op een formulier terecht waar je enkele gegevens aanvult. Dat duurt maar een paar minuutjes. Vervolgens zal een vertegenwoordiger van Flamingo je aanvraag nakijken. Je ontvangt een seintje als je aanvraag is goedgekeurd.

Door bij de registratie het veldje ‘leveradresnummer’ leeg te laten. Op die manier wordt er automatisch een hoofdaccount aangemaakt voor dat klantnummer.

Door bij de registratie het veldje ‘leveradresnummer’ in te vullen. Op die manier wordt er automatisch een subaccount aangemaakt voor dat klantnummer.

Heb je je als bestaande klant geregistreerd, dan moet je eerst nog je wachtwoord instellen. Hiervoor heb je een mailtje ontvangen met een link. Zodra je wachtwoord is ingesteld, kan je beginnen winkelen.

Als je je hebt geregistreerd als nieuwe klant, moet een medewerker van Flamingo eerst je aanvraag nakijken en goedkeuren. Vervolgens krijg je een link om je wachtwoord in te stellen. Zodra je aanvraag is goedgekeurd en je een wachtwoord hebt ingesteld, kan je je aanmelden op onze webshop.

Ondervind je toch nog problemen? Contacteer ons dan.

 

Veelgestelde vragen

Webshop

Bestellen
Enkel handelaars kunnen een bestelling plaatsen bij Flamingo. Hiervoor hebben ze een log-in nodig. Als handelaar kan je hier je log-in aanvragen. 

Ben je particulier? Onze verdelers helpen je graag verder. Vraag bij je lokale dierenwinkel, tuincentrum, doe-het-zelfzaak, supermarkt … naar jouw favoriete Flamingo-product.

Producten die wij niet meer leveren, blijven nog 60 dagen zichtbaar op onze website. Zo kunnen onze B2B-klanten en consumenten nog 60 dagen informatie over dit product terugvinden op onze website.

Per product kan je bepaalde elementen downloaden op de pagina van het product zelf. Het gaat dan bijvoorbeeld over video’s, infomercials, informatie over de samenstelling, handleidingen …


 

Veelgestelde vragen

Producenten

fabrikanten
Bedankt voor je interesse! Je kan best een introductiemail met meer informatie over je producten sturen naar ons aankoopteam via purchasing@flamingo.be. Als we interesse hebben in jouw producten, zullen we je verder contacteren. Dat kan tot 4 weken duren. We lezen alle berichten, maar omwille van de vele voorstellen die we krijgen, is het helaas niet mogelijk om alle berichtjes te beantwoorden.